BLIO

Bijzondere leerkracht individueel onderwijs (taakleerkracht)

Individuele of groepsbegeleiding van leerlingen: dit kan voor spelling, lezen als voor wiskunde zowel in als buiten de klas. Deze sessies lopen verschillende malen per week.

Tijdens de BLIO-lessen wordt er ook aandacht besteed aan concentratie, leerhouding, tempo, zelfvertrouwen, orde, zin voor samenwerking...

Bij aanvang van het nieuwe schooljaar: wordt hulp geboden bij het onthaal, de opvang en de begeleiding van de nieuwe leerlingen. Zij worden getest voor taal en wiskunde teneinde deze leerlingen in de juiste pedagogische eenheid op te nemen.

Op het einde van het schooljaar: alle leerlingen worden opnieuw getest om hun vorderingen na te gaan. Zo kan een beginsituatie voor het nieuwe schooljaar in kaart gebracht worden.